Mint tősgyökeres budapesti, és mint belvárosi gimnáziumba érettségizett ember, évek óta kiváló rálátással bírok a folyamatosan javuló minőségű útjainkra, az európai szintű közlekedési morálra, és persze a fejlett közlekedési lámpáinkra.
Nem, éppen nem az egyirányú-behajtani tilos tábláról lesz szó, nem is a kátyúkról, de még véletlenül sem arról, hogy hányszor próbáltak zebrán, szabályosan közlekedve elütni, esetleg a kerékpáromat lesodorni az útról. Még a múlt héten olvastam, épp tömegközlekedve, a mobilomon, hogy felújítják az Árpád-hidat. Gondoltam is, hogy lesz megint olyan dugó, hogy csak na. (Kezdte a kedves városvezetés a Szabadság-híddal, aminek a felújítása természetesen csúszik, de itt van úgy is mindjárt az új év, új hídblokád, de nem a tüntetők részéről, persze, hisz’ a Margit-hidat fogják felújítani. Arról nem is beszélve, hogy a Lánchíd levezetője olyan jól ki lett találva, hogy azon amiatt van dugó állandóan...)
De megnyugodva konstatáltam a hír végére, hogy éjszaka dolgoznak, gondoltam is magamban, végre valami értelmes döntés. Túl szép lett volna, hogy igaz legyen (főként, hogy maga az Árpád-híd sem az...), az éjszakai munkálatokkal mi még képesek vagyunk nappal is dugót okozni. És mindezt egy nyamvadt fekvőrendőrszerű valami okozta. Úgy sincs tele velük a város... De jó magyar módjára, gyorsan ki is találták a megoldást, kis aszfaltot oda, aztán minden szép és jó lesz. De most komolyan, senki nem próbálta ki, hogy át lehet-e menni rajta? Esetleg rakhattak volna oda egy lámpát is, véglegesen, úgy is azért van ennyi Budapesten, hogy lassítsa forgalmat. Persze, ha egy 70-es táblánál a zöldhullámhoz 80-nal kell menni.
Ezúton is csókoltatom a kiváló városvezetésünk, főleg hogy „kellemes” kis sétával ajándékoztak meg 23-án éjjel, mivel mindent lezártak, a rendőrök semmit sem tudtak, mármint például olyan egyszerű dolgot, mint a merre lehet akkor menni... De legalább locsolták az útjainkat, éreztem is, éjjel fél 1-kor, nagyon száraz, poros volt a levegő, meg elég meleg is, lehetett 5-10 fok, egyszóval: üdítően hatott a belvárosi utakra. De legalább a közbiztonsággal nem volt gond, minden sarkon volt egy rendőr. Úgy gondolom, nem lesznek ilyen problémák jövőre, mint most az Árpád-hídnál, a hídlezárás a vérünkben van, a Margit-hídhoz meg elég irányonként és hídfőnként egy-egy vadiúj rendőrségi csapatszállító. De miért csak egy ember állt mellette? Legközelebb majd azt is megkérdezem.